Aktuellt

Vad är en contentbyrå och vad gör en contentbyrå? Här berättar vi lite om vad som händer hos oss och inom branschen.

Bild på Emira Ramic

Tale förstärker inom hållbarhetskommunikation

Efterfrågan på innehållsdriven kommunikation kopplat till ESG-frågor växer. Nu förstärker Tale teamet med Emira Ramic, kommunikationsrådgivare och redaktör med fokus på hållbarhetskommunikation. ...

Social initiative

Tale stöttar socialt entreprenörsskap

Social Initiative är en icke vinstdrivande organisation, med fokus på sociala entreprenörer och den samhällsförändring de åstadkommer. Sedan två år tillbaka stöttar Tale med strategi och innehåll för att engagera fler i Social Initiatives arbete. ...

Andreas Ekegren

Tale växer kraftigt och förstärker inom digitalt och paid social

Snabbväxande kommunikationsbyrån Tale förstärker sitt erbjudande inom sociala medier och digitala kampanjer och rekryterar Andreas Ekegren som Performance Director. – Jag lockades av Tales position i skärningspunkten mellan strategi, innehåll och digital spets, säger Andreas Ekegren som närmast kommer från contentbyrån Spoon. ...

whitepaper

Hur ger ett whitepaper mig leads?

Förutom att vara en plattform för information om din organisation, är hemsidan också ett sätt att komma i kontakt med potentiella kunder, eller hur? Om du inte har turen att de hör av sig direkt, bör du lämna dem med något värdefullt som gör att de bygger förtroendet för er som experter. Vi förklarar varför ett whitepaper är precis vad du behöver för att få leads. ...