Hälften av oss har rötter i journalistik, den andra halvan i reklam – tillsammans kombinerar vi det bästa av två världar. I skärningspunkten hittar vi vår styrka och skapar kommunikation med både kreativ höjd och tydligt syfte.
Vi tror på kraften i den goda berättelsen. Dagens publik söker inte bara information, de vill känna något. Genom att skapa innehåll som engagerar kan vi förmedla budskap som gör skillnad och skapar långsiktiga värden.
Effektiv kommunikation handlar om att nå rätt människor, i rätt kanaler och vid rätt tidpunkt. Genom en kanaloberoende strategi och kontinuerlig optimering hjälper vi dig att få ut det mesta av dina resurser och skapa relevans i varje möte med din publik – oavsett kanal.
Vi arbetar med allt från omfattande strategiska projekt till insatser kopplade till specifika fokusområden. Oavsett om det handlar om att stärka varumärkesidentiteten eller säkerställa att ett viktigt budskap når fram i rätt tid, utgår vi från dina utmaningar och behov för att skapa kommunikation som ger effekt.
Hälften av oss har rötter i journalistik och tv-produktion, med kunskapen att identifiera, gräva fram och forma berättelser som engagerar. Den andra hälften kommer från byråvärlden, med erfarenhet av kampanjer och strategisk kommunikation. Ödmjukhet och engagemang för både oss själva och våra kunder förenar oss, och vårt arbete grundar sig i en djup förståelse för både innehållet och mottagaren.
Vi är även en del av Diplomat Group, som inkluderar Diplomat Communications – en av Sveriges ledande rådgivare inom Public Affairs och Financial Communication.
Vårt kontaktnät är också en framgångsfaktor när vi hjälper företag och organisationer att stärka sina varumärken, skapa förändring och driva affärer
Personer i vårt frilansnätverk som vi kontinuerligt arbetar med
Vi har närvaro i alla världsdelar
Personer hos oss inom Diplomat Communications
Med rötter i redaktionellt arbete och tv-produktion är vi vana vid skarpa deadlines och att snabbt anpassa oss – utan att tumma på kvaliteten.
Vår bakgrund i journalistiken hjälper oss att bygga relationer med lyhördhet och skapa berättelser som känns både genuina och engagerande.
Med en kombination av redaktionell precision och strategisk marknadsföring har vi en bred kompetens och skapar lösningar som både syns och gör skillnad.
Client Director med bred erfarenhet som kommunikationsrådgivare, från att ta fram kommunikationsstrategier till prisvinnande contentproduktioner. Arvid är utbildad civilekonom med en bakgrund som PR-konsult och föreläsare på Berghs School of Communication.
Filmklippare och producent med bred erfarenhet inom TV, kommunikation och reklam, både i Stockholm och London. Har arbetat med allt från globala tech-företag och ledande varumärken till stora produktioner som Melodifestivalen.
Director of Corporate Storytelling som utvecklar starka berättelser för att positionerar varumärken och driver intern förändring. David har en bakgrund som nyhetsjournalist samt i offentlig diplomati och strategisk kommunikation. Han har en master från Johns Hopkins SAIS samt studier på Princeton University.
Content Manager med flera arbetsområden. Emelie studerade Content Developer på Hyper Island och gjorde sin praktik på Tale. Innan sin utbildning var hon frilansande skådespelare och manusförfattare. På Tale arbetar Emelie bland annat som inslagsproducent, skribent och med grafisk formgivning.
Emelie gjorde sin praktik på Tale via sina studier i digital kommunikation och marknadsföring med fokus på sociala medier vid Nackademin. Med erfarenhet från bokbranschen och en publicerad ungdomsroman, "Vänd rätt upp", hos Bonnier Carlsen, strävar Emelie efter att skapa engagerande digitalt innehåll.
Content Director med inriktning på hållbarhetskommunikation. Emira är journalist i grunden och har jobbat med marketing i över nio år. Hon har arbetat med bland annat strategi, konceptutveckling och prisvinnande produktion. På Tale är Emira kommunikationsrådgivare och redaktör med fokus på storytelling som skapar förändring.
Senior Video Producer med lång och bred erfarenhet av film- och liveproduktion. Är i grunden redigerare och fotograf och har under de senaste 10 åren jobbat med produktioner för bland annat SVT och TV4, men även för företag och organisationer. På Tale jobbar Erik med att utveckla det rörliga berättandet och hitta nya kreativa lösningar.
VD och innehållsstrateg. Johan har över tio års erfarenhet av content marketing och har arbetat med några av Sveriges största företag. Johan har en bakgrund som journalist och har bland annat jobbat som nyhetsreporter på Ekot, Aftonbladet och TV4.
Content Director och PR-specialist på Tale. Johan är utbildad journalist med bakgrund på flera stora redaktioner och har arbetat som pressansvarig och projektledare på tv-bolag. Han har även erfarenhet av att jobba med rörligt och bild, och vet hur man hittar och paketerar storyn i alla led.
Content Manager med lång erfarenhet inom rörlig media och fokus på storytelling. Journalist i grunden som har kombinerat radio- och tv-journalistik med arbete på stora produktionsbolag. Med 15 års erfarenhet har hon arbetat som reporter, inslagsproducent och redaktör för program som Uppdrag granskning, TV4 Nyheterna och Robinson. På Tale ansvarar Lena för rörligt berättande som skapar genomslag.
Content Director med inriktning på rörlig media. Skrivande journalist i grunden som även jobbat tio år som redaktör, reporter och inslagsproducent på TV-produktioner som Efterlyst, Pluras Paradis och Malou efter tio. På Tale jobbar Maria med att identifiera och paketera historier och budskap som når igenom bruset.
Client Director med en bred bakgrund inom digital marknadsföring och kommunikation. Sara har jobbat som rådgivare för några av Sveriges största bolag och drivit komplexa kommunikationsinitiativ på både lokal och global nivå. Sara har en kandidatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap och har även studerat på Berghs School of Communication.
Creative Director som ansvarar för Idéhöjd och visuell design. Har jobbat både på byrå- och kundsidan, alltid med fokus på koncept och visuell kommunikation. Har även coachat och utbildat på skolor som t.ex. Berghs och STI men även på företag som Expressen, Electronic Arts och SKF.