AI för kommunikationsavdelningen
I snart ett år har vi arbetat intensivt och strukturerat med att tillämpa AI i våra egna processer. Nu vill vi hjälpa er att implementera AI-verktyg och automation på kommunikationsavdelningen. Vi erbjuder både utbildning för medarbetare och stöd för att implementera AI på organisationsnivå.
Genombrottet för AI-verktyg som bland annat ChatGPT och Midjourney har i varierande grad fått genomslag på marknads- och kommunikationsavdelningar. Tale erbjuder nu marknads- och kommunikationsavdelningar både utbildning på individnivå och implementering på avdelningsnivå.
Utbildning i AI-verktyg
Under en halvdags utbildning (fysiskt/teams/hybrid) går vi igenom:
Introduktion: En kort inspirations- och utbildningssession där vi går igenom de mest relevanta AI-verktygen för text- och bildgenerering.
Textgenerering med AI: Vi går igenom ChatGPT och GPT-4 för att skapa allt från SEO-optimerade texter till copy. Dessutom lär du dig hur du analyserar och extraherar komplex information från olika källor.
Analys av kommunikationsinsatser: Vi visar hur du kan använda AI för att dra insikter från din senaste kampanj och skapa grafer och diagram över viktiga nyckeltal.
Bildgenerering med hjälp av AI: Vi lär dig använda Midjourney, ett verktyg som hjälper dig att skapa genrebilder, illustrationer och pictogram – glöm stockfoton!
Kvalitet och tillgänglighet: Vi visar hur du kan använda AI som din personliga språkcoach, som säkerställer att dina texter följer tillgänglighetsstandarder.
Transparens och regelverk: Vi belyser viktiga aspekter av att använda AI på ett etiskt och lagligt sätt.
Utbildningen fokuserar på praktiskt lärande och ger dig en förståelse för hur du kan använda verktygen i det dagliga arbetet.
Implementering av AI på kommunikationsavdelningen
Här stöttar vi er i att använda AI-verktyg på systemnivå och som en integrerad del av kommunikationsavdelningens arbetssätt. Det är när vi gifter samman automation med arbetsprocesser och redan befintliga program som Teams, Slack eller Google Docs som de stora synergierna uppstår.
Tales erbjudande AI för kommunikationsavdelningen innebär att ni inom 6–8 veckor kommer att nyttja AI som en del av den dagliga verksamheten och processerna. Här är ett axplock av vad vårt erbjudande syftar till att uppnå:
- Identifierar vilka specifika möjligheter för AI och automation som finns inom verksamheten och på vilka konkreta sätt effektivitet och synergier kan uppnås med AI och automation.
- Säkerställer att alla medarbetare får rätt förutsättningar oavsett tekniska förkunskaper eller intresse och ser möjligheterna med den nya tekniken.
- Ger alla utbildning och coachning i relevanta AI-verktyg och konkret kunskap att nytta dessa på ett relevant och kontrollerat sätt i det dagliga arbetet.
- Skapar kontroll och kvalitetssäkring genom att integrera AI-verktygen med gällande policies, grafisk profil, skrivregler och tonalitet.
- Förser er med en struktur där löpande uppgifter kan utföras i större skala och integrerar verktyg som ChatGPT och Midjourney direkt i verksamhetens system som exempelvis Slack eller Microsoft Teams genom API:er.
Erbjudandet omfattar tre övergripande moment:
- Identifiera möjligheter för AI och automation genom att analysera organisation, arbetsprocess och roller på kommunikationsavdelningen.
- Rekommendation av vilka verktyg och lösningar som är relevanta och hur dessa implementeras konkret.
- Implementering av verktyg och lösningar samt utbildning och coaching av medarbetare.
Intressant?
Hör av dig till Johan Bratt, vd, för att boka ett Teams-möte där vi ger mer detaljer om erbjudandet och svarar på era frågor.
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev där vi bjuder på kunskap. Brevet kommer en gång i månaden och innehåller allt ifrån guider, beskrivande case, våra senaste blogginlägg, spaningar och praktiska tips på hur man lyckas med content marketing.
I och med att du börjar prenumerera på Tales nyhetsbrev godkänner du att vi får kontakta dig gällande nyheter och marknadsföring. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.