Kampanjen som nådde över 1,3 miljoner personer och engagerade genom autentiska berättelser om vardagshjältar som stöttar bröstcancerdrabbade.
I kampanjen "Vi står bakom" samarbetade Tale med Bröstcancerförbundet för att lyfta fram autentiska och engagerande berättelser om livet med bröstcancer. Fokus för kampanjen låg på anhöriga – vardagshjältarna som stöttar sina nära genom svåra tider. Genom att lyfta fram vardagshjältarnas engagemang och drivkrafter kunde vi bredda vi bilden av den drabbade, få ännu fler att identifiera sig och samtidigt belysa olika sätt att stödja kampen mot bröstcancer. Inom ramen för kampanjen producerades filmer, artiklar och annonser som publicerades digitalt och i tryckt media.
I filmer, artiklar och uttag för sociala medier berättade vänner, familj och kollegor med egna ord om sin roll och sina erfarenheter av att vara anhörig till någon som är drabbad av bröstcancer. Berättelserna skildrades i miljöer som var betydelsefulla för dem. Kampanjen spreds i Bröstcancerförbundets digitala kanaler, Magasin B och sociala medier för att driva trafik till Bröstcancerförbundets hemsida där besökare kunde ta del av fördjupande innehåll och information om hur de kan bidra i kampen mot bröstcancer.
Kampanjens berättelser, som spreds i artiklar och annonser både digitalt och i tryck, nådde över 1,3 miljoner personer. Kampanjen breddade bilden av den drabbade och visade vikten av engagemang i kampen mot den vanligaste cancersjukdomen bland kvinnor i Sverige.
Antalet nådda personer
Antal klick till landningssidan