Positioneringen som gav genomslag i svenska och internationella medier – med ny identitet, webb, filmer och PR som lyfte expertrollen inom onoterade investeringar.
SV Ventures, en corporate finance-rådgivare till nordiska tech- och tillväxtbolag, ville förtydliga sitt erbjudande, modernisera sitt visuella uttryck och nå ut till rätt målgrupper. Målet var att ta en tydlig expertroll inom investeringar i onoterade bolag – med en närvaro som speglar deras kompetens och ambition.
Vi tog ett helhetsgrepp om kommunikationen: från visuell identitet och storytelling till filmproduktion, redaktionellt innehåll, ny webbplats, PR och riktad distribution.
Med varumärket som utgångspunkt tog vi fram en visuell identitet som speglar SV Ventures kärna: modern, tech-orienterad och trovärdig. Vi lanserade en ny webb med redaktionell struktur, producerade en “Om oss”-film och skapade videoserien Private Tech Insights. Innehållet kompletterades med artiklar, riktad annonsering och ett PR-upplägg med pitchar till bland andra Börslunch, Wall Street Journal och Financial Times – i samarbete med Diplomat Communications.
SV Ventures stärkte sin position som expert inom investeringar i onoterade bolag – med ökad synlighet i både svenska och internationella medier. Bland annat genom omnämnanden och intervjuer i Dagens Industri och Financial Times, samt medverkan i relevanta podcasts.
Det här levererade vi: