Kundtidningar
Kundtidningars fördelar
En kundtidning är många gånger den bästa kanalen för att nå en målgrupp av befintliga kunder (eller medlemmar om du jobbar i en organisation). En välgjord kundtidning med relevant och trovärdigt innehåll fångar läsarens uppmärksamhet och ger dig möjlighet att lyfta fram innehåll med både bredd och djup. Bjuder du på bra läsning kommer målgruppen att betala tillbaka med lojalitet och gillande. Det är därför som kundtidningar också bygger varumärke.
En av tidningar och magasins styrkor som kanal är förmågan att inspirera genom berättande i ord och bild. En välgjord kundtidning kan inspirera läsaren till att börja använda nya tjänster, välja nya resmål eller upptäcka spännande maträtter, beroende på vilket syfte kundtidningen har och vem som är avsändare. Inspiration i en kundtidning leder därför många gånger till merförsäljning i nästa steg. En bra kundtidning ger ett tydligt mervärde, vilken i sin tur skapar lojalitet och får kunden att stanna.
Styrkan ligger i detaljerna
Så här hjälper vi dig med kundtidningar
- Startmöte med dig som kund. Vi kommer förberedda med konkreta idéer som du får ta ställning till.
- Innehållsproduktion. Vi skriver själva men tar också hjälp av några av Sveriges duktigaste frilansskribenter, fotografer och illustratörer.
- Formgivning. Vi gör layout av innehållet utifrån tidningens koncept och skickar till dig för synpunkter.
- Repro. När innehållet är godkänt av dig så förbereder vi tidningen för tryck.
- Tryck. Vi ansvarar för att upphandla tryckeri och levererar tidningen till tryck.
- Distribution. Vi stöttar er med rutiner kring adressregister så att tidningen når dina läsare.
Vill du veta mer?
Kontakta Johan Bratt på: johan.bratt@talecontent.se
Eller ring på 0735-45 99 26