Andreas Ekegren

Tale växer kraftigt och förstärker inom digitalt och paid social

Snabbväxande kommunikationsbyrån Tale förstärker sitt erbjudande inom sociala medier och digitala kampanjer och rekryterar Andreas Ekegren som Performance Director.

– Jag lockades av Tales position i skärningspunkten mellan strategi, innehåll och digital spets, säger Andreas Ekegren som närmast kommer från contentbyrån Spoon. 

Tale har vuxit kraftigt sedan starten 2017. I fjol växte byrån 46 procent jämfört med året innan och omsatte 18,2 miljoner kronor 2021. Bland kunderna, som domineras av företag inom B2B och samhällsaktörer, återfinns bland annat Länsförsäkringar, Praktikertjänst och Försvarshögskolan.

Andreas Ekegren har lång erfarenhet av kommunikation och marknadsföring i digitala kanaler och har de senaste åren arbetat med kunder som SOS Alarm, ABB och Plikt- och Prövningsverket.

– Tale jobbar idag med otroligt stora och samhällsviktiga aktörer. Möjligheterna är oändliga för att skapa riktigt bra och engagerande innehåll, och jag ser fram emot att få vara en del av Tales multikompetenta team och utveckla erbjudandet inom Paid Social ytterligare.

Johan Bratt är vd för Tale:

– Vi förenar ägd, köpt och förtjänad media med utgångspunkt i storytelling och autentiskt innehåll och ser ett växande behov av digital aktivering. Med Andreas ombord så gör vi ett redan starkt erbjudande ännu spetsigare.

 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev där vi bjuder på kunskap. Brevet kommer en gång i månaden och innehåller allt ifrån guider, beskrivande case, våra senaste blogginlägg, spaningar och praktiska tips på hur man lyckas med content marketing.

* obligatoriska fält


I och med att du börjar prenumerera på Tales nyhetsbrev godkänner du att vi får kontakta dig gällande nyheter och marknadsföring. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.